หลักสูตรภาคภาษาอังกฤษ
หลักสูตรที่จัดการเรียนการสอนที่มุ่งเน้นให้ผู้เรียนมีความเป็นผู้นำในสังคม เรียนรู้อย่างมีความสุข คิดอย่างมีเหตุผลและสร้างสรรค์ มีความเป็นสากล ภายใต้บริบทของสังคมและวัฒนธรรมไทย โดยเปิดสอน 2 ระดับ ดังนี้
ระดับปฐมวัย นักเรียนชั้นอนุบาล 1 – 3
ระดับประถมศึกษา นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 – 6
โครงสร้างหลักสูตรโครงการภาคภาษาอังกฤษ
โครงการภาคภาษาอังกฤษ ทั้งระดับปฐมวัยและประถมศึกษาสัดส่วนของกิจกรรม การเรียนการสอนจะเรียนเป็นภาษาอังกฤษ 80 % และเรียนเป็นภาษาไทย 20 %
หลักสูตรระดับปฐมวัย มุ่งส่งเสริมพัฒนาการทั้ง 4 ด้าน คือ ร่างกาย อารมณ์ สังคม และสติปัญญาด้วยการบูรณาการ เนื้อหาวิชา มาจัดเป็นกิจกรรมต่าง ๆ ที่ตอบสนองความสนใจของผู้เรียน เพื่อเป็นการเตรียมความพร้อมในการเรียนระดับต่อไป
หลักสูตรระดับประถมศึกษา เน้นผู้เรียนเป็นสำคัญ โดยคำนึงถึงความแตกต่างระหว่างบุคคลในการพัฒนาผู้เรียน ให้เต็มศักยภาพด้วยการบูรณาการเนื้อหาวิชาต่าง ๆ ให้สัมพันธ์กัน เพื่อส่งเสริมการเรียนรู้อันเป็นสากลควบคู่กับสังคมและวัฒนธรรมไทย
Curriculum Structure English Program: Kindergarten
The curriculum contents across those disciplines are presented using themes.These themes are varied from their personal environment to the universe, The themes include:
Thematic structure first term | Thematic structure second term |
---|---|
Week 1 : Introduction | The world : Week 1 - 7 |
Self : Week 2 - 7 | Week 1 - 2 : Countries , continents And culture |
Week 2 : Health and My body | Week 3 : Pre-historic times (dinosaurs) |
Week 3 : My 5 senses and feelings | Week 4 : Early civilization (people) |
Week 4 - 5 : My family and home | Week 5 : Day and Night |
Week 6 - 7 : My community and occupations | Week 6 - 7 : Space and Solar system |
Nature : Week 8 - 16 | Technology and Innovation : Week 8 - 16 |
Week 8 – 9 : Plants, trees, flowers and Insects | Week 8 - 9 : Transport(land , air , Water, forces and motion , friction , Float and sink) |
Week 10 - 11 : Fruit and vegetables | Week 10 : Tools and Machines |
Week 12 : Farm animals and Pets / Habitats | Week 11 - 12 : Media (newspaper, Magazine, internet , video , computer , smart phone , tablet) |
Week 13 : Wild animals / Habitats | Week 13 : Energy (solar , wind , fossil Gas , electric) |
Week 14 : Water Cycle , rivers and oceans | Week 14 : Pollution (air/water pollution, Water saving/energy saving methods) |
Week 15 : Weather and seasons | Week 15 - 16 : Economics (want & need, expenses, value of money in Relation to items) |
Week 16 : Sea life | Week 17 : Review |
Week 17 : Review |
Curriculum contents and approaches
Curriculum Structure English Program: Elementary
The Elementary-level Curriculum for this school is based on experiential learning. The target is to make children aware of their own personal abilities, and to develop these abilities to the fullest. In the lower elementary levels, students will learn to identify their own strengths and weaknesses while studying thirteen subjects each year. This Knowledge will help students make appropriate choices for themselves when they graduate to the upper elementary levels. The subjects and their hours per week are listed in the chart below for each grade.
PRIMARY | P. 1 | P. 2 | P. 3 | P. 4 | P. 5 | P. 6 | ||||||
T.1 | T.2 | T.1 | T.2 | T.1 | T.2 | T.1 | T.2 | T.1 | T.2 | T.1 | T.2 | |
Thai Language | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Mathematics | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Science and Technology | 6 | 4 | 6 | 4 | 6 | 4 | 6 | 4 | 6 | 4 | 6 | 4 |
Social Studies, Religion and Culture | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Health and Physical Education | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Arts | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Occupations | - | 2 | - | 2 | 2 | - | 2 | - | 2 | - | 2 | - |
English | 7 | 7 | 6 | 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Chinese | - | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Elective | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Development activity | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Boy Scouts | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Total (periods / week) | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 |
Social activities | 10 hours : year | |||||||||||
Total (year) | 1,000 hours : year |